Specialistadministratör till Atea Sverige

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en driven och engagerad Specialistadministratör till Atea i Växjö. Vill du vara en del av ett dynamiskt arbetsteam där ditt administrativa kunnande och din serviceförmåga får skina? Då kan det vara just dig vi söker! I rollen som Specialistadministratör utför du ett brett spann av administrativa uppgifter, agerar som en rådgivande funktion till kund, leverantör och säljare samt jobbar med att upprätthålla smidiga arbetsflöden och processer. De olika administrativa uppgifterna kan variera utifrån ärende, men kan innehålla avtalsadministration, orderläggning, fakturafrågor, leveransfrågor och matcha inköp mot leverantörsfakturor. Du kommer dagligen jobba med problemlösning och tillsammans i Ateas team erbjuda enastående service. När du börjar bli rutinerad i rollen finns möjlighet att bidra i olika projekt kring förbättringsarbete och automatisering. Tjänsten tillhör affärsområdet Software Cloud & Services där du kommer tillhöra avdelningen Software center som jobbar med mjukvara och licenser. I din roll kommer du vara ansvarig för att hålla dig kontinuerligt uppdaterad på vilka tjänster och produkter som finns inom relevant område och som Atea erbjuder till sina kunder. Tjänsten är ett vikariat på minst 1 år, via Inpeople. Framåt finns goda möjligheter till förlängning, för rätt person. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00. Tjänsten förväntas tillsattas omgående, eller med hänsyn till rätt kandidats uppsägningstid.

Vad kan vi erbjuda dig?
Atea bjuder in dig till en spännande möjlighet – att bli en stolt medlem i deras engagerade och högkompetenta gäng. Inom avdelningen Software Center tillhör du ett team av 14 fantastiska kollegor som samtliga jobbar som specialistadministratörer.
På Atea har vi ett flexibelt arbetssätt där vi utgår från kontoret, vi älskar att mötas och det är på kontoret och i mötet med kunden, vi ger och får energi. Vi tror på att ge möjlighet till flexibilitet i vardagen men merparten av arbetstiden spenderar vi på kontoret.
Vi sitter i fräscha lokaler på Nylandavägen, strax utanför centrala Växjö. Här finns ett fint gym och möjlighet till promenad och löpning i närliggande skog och friluftsområde. Det är enkelt att ta sig hit med såväl cykel, som bil och via täta bussförbindelser.


Din profil
Vi söker en driven och nyfiken person som sprider positiv energi till arbetsgruppen och i dialog tillsammans med kund och leverantörer. Du är ansvarsfull och noggrann samt drivs av att jobba med problemlösning på ett effektivt sätt. Du ska kunna jobba självständigt med dina administrativa arbetsuppgifter men även kunna bidra till gruppens gemensamma mål genom att samarbeta tillsammans med dina kollegor. Vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenheter inom ekonomi och/eller administration. Om du har jobbat inom support, säljstöd eller som ekonomiassistent är även detta meriterande för tjänsten. Vi förväntar oss att du har förmågan att kunna utrycka dig professionellt på svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare kunskaper i systemen Dynamics 365, Navision, Rillion och Officepaketet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom olika områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur IT kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med IT, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!


Urval av tjänster som Inpeople rekryterat ut

  • Systemutvecklare
  • Innesäljare
  • Säljare
  • Produktionstekniker
  • Ekonomiassistent
  • Receptionist
  • Underhållstekniker
  • Byggledare
  • Projektkoordinator
  • Production Manager
  • Inköpsadministratör
     
  • Tekniker
  • Marknadskoordinator
  • Kvalitetskontrollant
  • Elingenjör
  • Orderhandläggare
  • Kalkylingenjör
  • Produktionsledare
  • Mättekniker
  • Kommunikatör
  • Customer support

Urval av tjänster som Inpeople hyrt ut

  • Montörer    
  • Svetsare    
  • Truckförare    
  • Lagerarbetare    
  • Snickare    
  • Elmontörer    
  • Operatörer
  • CNC - operatörer
  • Kundtjänstmedarbetare
  • Innesäljare
  • Administratörer
  • Support
  • Komponenttekniker
  • Ekonomiassistenter
  • Inköpsadministratörer