Dispatcher till Atea

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad Dispatcher för att stärka Ateas team!

Som Dispatcher kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv hantering och fördelning av ärenden. Om du har en naturlig fallenhet för att koordinera och organisera samt trivs i en dynamisk arbetsmiljö, kan detta vara den perfekta rollen för dig.
I rollen tar du emot ärenden från interna och externa parter via mail och telefon och fördelar dessa vidare så att de hanteras på bästa möjliga sätt. Det är viktigt att du jobbar strukturerat och kan koordinera olika ärenden så att de hamnar hos rätt person eller avdelning. I din roll ingår att jobba aktivt med uppföljning av ärenden samt att bidra med innovativa förbättringsförslag för att optimera hanteringen av ärenden. I rollen som Dispatcher kommer du även jobba med viss orderläggning. För rätt person finns det goda möjligheter att växa inom rollen och ta sig an andra arbetsuppgifter.

Tjänsten ingår i affärsområdet Software Cloud & Services där du kommer tillhöra avdelningen Software center som jobbar med mjukvara och licenser.

Tjänsten är ett vikariat till januari 2025 via Inpeople, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00. Tjänsten förväntas tillsattas omgående, eller med hänsyn till rätt kandidats uppsägningstid.


Vad kan vi erbjuda dig?
Atea bjuder in dig till en spännande möjlighet – att bli en stolt medlem i deras engagerade och högkompetenta gäng på Software Center, bestående av runt 50 skickliga kollegor som verkar i nära samarbete. I rollen kommer du tillhöra ett team med 12 fantastiska kollegor.
På Atea får du möjligheten att arbeta på ditt sätt. Atea sätter kunden i centrum och anpassar sig efter företagets behov. Det innebär att du kan välja var du vill jobba för dagen – hos kunder, på kontoret eller hemifrån. Vi tror att denna flexibilitet ökar hållbarheten, effektiviteten och glädjen i arbetet.


Din profil
För att ta dig an rollen som Dispatcher ser vi att du kommer från en administrativ roll och har en god systemvana. Vi ser det som meriterande om du har jobbat med kunder eller inom kundsupport, och får energi av att jobba med människor. Du bör känna dig bekväm i dialogen med kund både via mail och telefon på svenska och engelska.

Dina personliga egenskaper är också viktiga för att lyckas i rollen. Vi söker dig som har ett öga för detaljer och trivs med att jobba i en dynamisk miljö med stundtals högt tempo. Som person bör du även vara flexibel och engagerad. Du kommer hantera flera olika ärenden och det krävs en person som snabbt kan skifta fokus. Vi hoppas att du är en nyfiken person som har en drivkraft att utvecklas inom rollen och på Atea.

Det är ett plus om du jobbat i system som Dynamics 365, Navision, samt har kunskaper i Office-paketet.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!


Urval av tjänster som Inpeople rekryterat ut

  • Systemutvecklare
  • Innesäljare
  • Säljare
  • Produktionstekniker
  • Ekonomiassistent
  • Receptionist
  • Underhållstekniker
  • Byggledare
  • Projektkoordinator
  • Production Manager
  • Inköpsadministratör
     
  • Tekniker
  • Marknadskoordinator
  • Kvalitetskontrollant
  • Elingenjör
  • Orderhandläggare
  • Kalkylingenjör
  • Produktionsledare
  • Mättekniker
  • Kommunikatör
  • Customer support

Urval av tjänster som Inpeople hyrt ut

  • Montörer    
  • Svetsare    
  • Truckförare    
  • Lagerarbetare    
  • Snickare    
  • Elmontörer    
  • Operatörer
  • CNC - operatörer
  • Kundtjänstmedarbetare
  • Innesäljare
  • Administratörer
  • Support
  • Komponenttekniker
  • Ekonomiassistenter
  • Inköpsadministratörer